Известие

Collapse
No announcement yet.

Електричарско питане

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
    Зависи от годината на производство. Преди 02 1999 предпазителят се води B13 и се намира до самото реле.
    След 02 1999, се води B98A и се намира на допълнителния блок с предпазители до основното табло под волана. И в двата варианта той е 15 амперов.



    Не е сложно да го направиш и сам с малко помощ от форума.

    Добре е да изясниш, какво точно искаш. Примерно може да се направи така, че фаровете за мъгла да се палят автоматично щом моторът заработи и да гаснат при включване на габарити (тогава ще си работят от копчето, както си е фабрично).
    Произведена е 04/2001г. - Сл. под волана.

    Целта ми е:
    Като дам на контакт, да ми се вкл.халогенките( респ.ДРЛ). Като изкл.от контакт, да изгасват.

    И да не зависят от лостчето - габарит/къси/дълги

    Фабрично, в момента, като дам контакт- не светят. Трябва да ги пусна от копчето.
    А аз искам да си светят по подразбиране и да ги спирам от копчето при желание.

    За целта трябва да намеря:
    РЕЛЕТО и клемите норм.ОТВ/норм.ЗАТВ
    КАБЕЛЪТ на халогенките при релето.
    И да го преместя.

    Благодаря за търпението, дано ми помогнеш и нататък.....

    П.п.
    С две думи, искам да сложа тези ДРЛ на мястото на ръждясалите ХАЛОГЕНКИ, без да имам грижи за паленето им.

    http://s.aliexpress.com/VRbaU3Qv
    Last edited by ALFonsOlder; d.m.y г., 14:59.
    sigpic156 SW 2001 бивша.

    Comment


    • #17
      Хммммм, няма релета.......
      под волана само предпазитвли, под жабката само кабелни снопове..??!!
      Баси
      sigpic156 SW 2001 бивша.

      Comment


      • #18
        Не под жабката а зад жабката. Би трябвало да я демонтираш за да стигнеш до онзи модул и до релето.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #19
          А като стигна до него, ще мога ли да преместя кабела... има ли там клеми, както при контакторите?

          или връзките се програмират по някакъв начин посредством оня модул?
          sigpic156 SW 2001 бивша.

          Comment


          • #20
            Колега, не се обиждай, но от това, което пишеш, разбирам, че и да стигнеш до модула и релето, най-много да сътвориш някоя поразия.

            Закарай си колата на някой жичкаджия да ти направи това, което искаш.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #21
              Прав си, няма място за обидени.. просто някой каза, че с форумния мозък напред ще е лесно и за лаик като мен.
              sigpic156 SW 2001 бивша.

              Comment


              • #22
                Ти също би могъл да се справиш, ама с тия контактори, направо ме отчайваш



                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от ALFonsOlder Покажи съобщение
                  Прав си, няма място за обидени.. просто някой каза, че с форумния мозък напред ще е лесно и за лаик като мен.
                  Но трябва и да си малко технически грамотен,само със желание не става
                  Lancia Lybra 2,4jtd 10V 103kw++

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                    Ти също би могъл да се справиш, ама с тия контактори, направо ме отчайваш

                    хаха.... ама, такова съм виждал, бе човек...
                    такъв ми е експириънса...нали знаеш, че всичко се свежда до нещо познато и всеки се стреми към нивото на своята некомпетентност.
                    sigpic156 SW 2001 бивша.

                    Comment


                    • #25
                      С риск да вляза в графата прост и упорит....., ама кат преспах се сетих да питам:

                      За да обърна тая верига, какво ще ми трябва?
                      Мултицетче, фазомерче, осцилоскоп или някоя лаб. на наса?
                      Питането ми е сериозно и очаквам да подходите подобаващо.
                      sigpic156 SW 2001 бивша.

                      Comment


                      • #26
                        Само с местене на жици, няма да стане.

                        Един от начините е, като добавиш едно реле с 1 нормално отворен и 1 нормално затворен контакт (SPDT), като го свържеш по схемата (ограденото в зелено):



                        Когато пуснеш габаритите, новото реле ще се задейства и така ще обуславя старата верига. Иначе халогените ще работят при подаване на контакт.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #27
                          Е това е конкретен и градивен отговор.
                          Благодаря ти!
                          Разбрах идеята и я осмилих, дори
                          Като намеря кое къде е ще пиша пак.
                          sigpic156 SW 2001 бивша.

                          Comment


                          • #28
                            Обърни внимание и на това, откъде нормално затвореният контакт на новото реле взима +12V (горе вдясно на схемата - клемореда на контактия ключ (H1)). В този токов кръг има +12V, когато ключът е в положение "контакт" но стартерът не върти. Т.e. - дневните не подяждат стартера.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #29
                              Ок, разбрах те.
                              Имам въпрос, ако решиш, че е мн тъп и не ми отговориш ще тр разбера.

                              Оригиналното реле J40 е нарисувано постоянно отворвно.
                              Няма ли начин да го заменя с подобно реле, но постоянно затворено.
                              Attached Files
                              sigpic156 SW 2001 бивша.

                              Comment


                              • #30
                                Ако замениш оригиналното реле с такова, притежаващо още 1 нормално затворен контакт, ще можеш да захраниш халогените през нормално затворения контакт за да светят, когато колата е на контакт. Ако тогава натиснеш бутона за фаровете за мъгла, релето ще се включи и халогените ще светят този път, захранени през нормално отворения контакт. Т.е - независимо от състоянието на релето те винаги ще светят, стига колата да е на контакт.

                                Никакъв смисъл не виждам в това, или не разбирам замисъла ти.


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X